Деякі аспекти застосування Закону "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків"

було обговорено під час слухань у Комітеті з питань прав людини,

національних меншин і міжнаціональних відносин 10 листопада 2010 року

 

 

 

 

Голова Комітету Олег Зарубінський зазначив, що Закон "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" не врегулював всіх проблем у сфері ґендерної рівності, оскільки він є рамковим і потребує подальшої імплементації у законодавстві, розвитку його положень у нормативно-правових актах, зокрема, у державних цільових програмах. Він висловив сподівання, що слухання дозволять ґрунтовно проаналізувати стан виконання закону і дадуть конкретні імпульси для подальшої роботи як законодавчого органу, так і органів виконавчої влади, щодо вдосконалення державної політики у сфері забезпечення ґендерної рівності. "Забезпечення гендерної рівності допоможе вирішити багато інших гострих політичних і соціальних проблем, досягти вищого рівня розвитку, забезпечити європейські стандарти всім громадянам, і жінкам, і чоловікам", - підкреслив О. Зарубінський.

Голова підкомітету з міжнародно-правових питань та гендерної політики Олена Бондаренко проаналізувала впровадження гендерної політики за період, що минув з часу ухвалення закону. "Без сумніву, ситуація за п´ять років після ухвалення закону якісно змінилася: з певною інерцією закон все ж почав працювати, є узаконений механізм забезпечення рівних прав та можливостей, законодавчо унормовані повноваження органів влади та конкретно сформульовані завдання, які необхідно здійснювати",- наголосила народний депутат. Вона охарактеризувала найбільш проблемні аспекти виконання закону. До останніх, на її думку, належать механізми розгляду скарг на випадки дискримінації, відсутність прогресу у правовому забезпеченні паритетного представництва жінок і чоловіків на вищих щаблях державного управління.

"Парламент визначив законодавчу базу і має чітко окреслене поле парламентського контролю за виконанням закону", - вважає О.Бондаренко. Водночас, за її словами, для того, щоб впровадження гендерної політики мало справді системний характер, необхідно створити постійну діючу структуру, здатну планувати і реалізувати завдання у цій сфері.

Як наголосила доповідач, Верховна Рада досі не ухвалила законопроект "Про внесення змін та доповнень до деяких законів України (щодо забезпечення прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі)", хоча одним з ключових зауважень, які Комітет ООН із ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок висловив за підсумками розгляду 6 та 7 об´єднаної доповіді України та була рекомендація прискорити прийняття законодавчих ініціатив для забезпечення рівних можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі й у складі парламенту. "Таким чином, залишається нерозв´язаною найбільш гостра гендерна проблема - відсутність паритетного представництва жінок у прийнятті рішень на вищих представницьких та управлінських рівнях", - зазначила О.Бондаренко. За її словами, цю проблему потрібно вирішувати і "ми знову будемо готувати відповідні законопроекти, сподіваючись на їх підтримку народними депутатами".

Під час обговорення наголошувалося також, що, за даними Держкомстату, розмір середньої заробітної плати жінок в Україні у 2009 році склав 1677 гривень, а чоловіків - 2173 гривні; зарплата жінок за січень-червень цього року становить у середньому 1860 гривень, а чоловіків - 2388 гривень. "Протягом 2000-2009 років гендерний розрив у середній заробітній платі населення коливався на рівні 25-30%", - зазначали виступаючі.

Учасники слухань також звернули увагу на інформацію Головдержслужби, відповідно до якої результати аналізу кадрового резерву у центральних органах виконавчої влади свідчать про порушення вимог пропорційно-збалансованого представництва кандидатур кожної статі. Так, до кадрового резерву на 2010 рік зараховано 76,7% чоловіків та 23,3% жінок. У місцевих державних адміністраціях до кадрового резерву на 2010 рік на посади керівників цих адміністрацій запропоновано 85,9% чоловіків та 14% жінок від загальної чисельності резервістів.

За підсумками слухань Комітет планує узагальнити пропозиції учасників та розробити відповідні рекомендації, які мають бути надіслані структурам всіх гілок влади для реагування.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Матеріали круглих столів, комітетських та парламентських слухань*”

01 листопада 2016 16:44
30 червня 2016 12:52
08 квітня 2015 11:52
27 серпня 2013 10:04
19 серпня 2013 11:27
16 листопада 2011 16:40
14 жовтня 2011 10:42
14 липня 2011 11:50
18 березня 2011 13:14
22 лютого 2011 13:45